Soveltava hyvinvointiteknologia

Pelit yhteiskunnassa

Aika: 13.11.2019 klo 8.30 -15:00
Paikka: Kuopion musiikkikeskus, Auditorio
Ilmoittautuminen: tästä

Tule kuulemaan näkökulmia siitä, miten pelit ja pelillisyys näkyvät jokapäiväisessä arjessa. Voisimmeko hyödyntää sitä enemmän yhteiskunnan eri alueilla? Pelien ympärille rakentuu erilaisia yhteisöjä, voisimmeko enemmän hyödyntää sitä rakentamaan meistä itsestämme lähtevää hyvinvointia?

Games for Health Finland –verkosto tuo esille pelien ja pelillisyyden mahdollisuuksia saada meidät toimimaan oman hyvinvointimme edistämiseksi.

Tule kuuntelemaan pelien monista kasvoista:

  • Käytännön kokemuksia pelillisyyden hyödyistä ja missä sitä voisi hyödyntää?
  • Mitä pelien kehittäminen käytännössä on?
  • Pelit opetuksen tukena

 

Ohjelma:
9:00 Ilmoittautuminen
9:15 Tervetuloasanat
          Tiina Arpola, Savonia-ammattikorkeakoulu
9:30 Liikettä pelaamalla! – Liikuntapelejä Kajaanista kansainvälisille markkinoille
          Veli-Matti Nurkkala, CSE Entertainment
10:00 Leikillinen yhteiskunta
           Jonne Arjoranta,Centre of Excellence for Game Culture Studies,
           Digital Culture, Department of Music, Art and Culture Studies

10.30 Kuopion kaupungin hyvinvointipalveluiden pelilliset oppimisympäristöt
            Sanna Reinikainen, Kuopion kaupunki

11.00 – 12.00 Omakustanteinen lounastauko ja tutustuminen MiniExpo-näyttelyyn

12.00 Kuopion yliopistollisen sairaalan pakohuonepeli
            Anna-Kaisa Kokkonen, Kliinisen hoitotyön opettaja, KYS
12.30 Parempia pelejä, hyvinvointia ja yhteisöllisyyttä luovasti – hyviä käytäntöjä Kymenlaaksosta
            Projektipäällikkö Teemu Järvisalo, Kaakkois-Suomen amk
            Projektipäällikkö Kirsi Purhonen, Kaakkois-Suomen amk
13.00 Pelit oppimisen tukena – case SOTEVI
             Antti Kotimaa, Savonia-ammattikorkeakoulu
13.30 Virtuaalitodellisuuden mahdollisuudet terveysalan koulutuksessa
            Mikko Myllymäki, VR4Healthcare Oy
14.00 Digi- & pelialan ekosysteemin käynnistäminen ja kehittäminen. Case: Digi & Game Center, Jyväskylä
            Tuomas Roininen, Peliosuuskunta Expa
14:30 Loppukeskustelu ja siirtyminen tutustumaan näyttelyyn

 Lisätietoja:

Tiina Arpola
tiina.arpola@savonia.fi

 

Tapahtumaa järjestävät:

 

  •  Luova Veto! – Luovat alat Pohjois-Savon kilpailukyvyn ja hyvinvoinnin parantajina –hanke. Pohjois-Savon liiton rahoittaman hankkeen (EAKR) tavoitteena on laatia luovien alojen, taiteen ja kulttuurin maakunnallinen kehittämisohjelma ja toteuttaa kokeiluja luovan alan liiketoiminnan ja työllisyyden kasvattamiseksi, yhteistyön lisäämiseksi sekä toimintaedellytysten parantamiseksi Pohjois-Savossa. Lisätietoja: luovaveto.savonia.fi
  • Kuopio Health Lab  – Terveysteknologian tuotekehitys- ja testausympäristö -hankkeessa rakennamme terveysteknologian tuotekehitys- ja testausympäristöä palveluinen. Hanketta rahoittaa Pohjois-Savon liitto (EAKR). Lisätietoja: petteri.jaaskelainen@savonia.fi